miercuri, 1 iulie 2009

Compot de corcoduse si caise.
























Pentru ca tot s-au copt corcodusele (o parte din ele) si caisele ,m-am apucat sa fac compot.De fapt,eu il fac ca un nectar.Pun fructele pana la 3/4 din capacitatea ceaunului(ca eu il fac numai afara la pirostrii,ca fac mult si asa fierbe mai repede),apoi adaug apa pana se umple.La un ceaun de 20 litri pun 2 kg de zahar.Fructele fiind coapte si dulci(mai ales caisele),va iesi destul de dulce.Dupa ce fierbe cam 30-40 minute, dau ceaunul jos de pe pirostrie si pun un pliculet de conservant.



















Pun cu polonicul sau o cana mare de un litru in strecuratoare ,si frec cu lingura de lemn,pana cand in strecuratoare raman numai cojile si samburii de corcoduse.









Asa arata cand pun compotul la borcane.











Au iesit 23 borcane de 800 ml.
La sfarsit,aici au ajuns borcanele.

7 comentarii:

  1. Imi amintesti de vremurile mele bune:-)

    RăspundețiȘtergere
  2. super, arata perfect dar nu ai zis nimic despre maşinuţe :(

    RăspundețiȘtergere
  3. hahahaha,acu am vazut Ninu.Alea sunt"cireasa de pe tort".

    RăspundețiȘtergere
  4. Azi pun si eu borcane pe raft ;) Zi-mi si mie ce saf din zmeura in afara de gem,ca am si de anul trecut si nu-mi plac semintele din el...Tu ce ai face din zmeura? Merci!

    RăspundețiȘtergere
  5. *ce sa fac...era,ca mi s-a stricat tastatura,tre's-o schimb :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa mai ierti,Elisa,ca nu am vazut pana acum ce ai scris aici.
    Eu as manca cu baiatul meu jumatate(la cat de mult ii plac murele,cred ca ar manca-o el pe toata), si jumatate as pune-o in pungute la congelator pentru prajituri si inghetate.

    RăspundețiȘtergere