sâmbătă, 21 februarie 2009

Anul 2008 in gradina mea




Pentru mine,anul 2008 a inceput in luna Martie,atunci cand m-am mutat aici.

Este locul pe care l-am visat.Plin de verdeata si departe de aglomeratie.Poza asta este din luna Februarie,cand abia vazusem proprietatea si discutam cu proprietarii.


Este o casa din chirpici si lemn.Nu arata prea grozav la exterior,dar am avut noroc ca lemnul folosit a fost de buna calitate si s-a mentinut solid.

Dupa ce am renovat interiorul casei,ne-am si mutat.Asta s-a intamplat in luna Aprilie,cu 2 saptamani inainte de Sfintele Paste.Abia asteptam sa imi fac propria gradina asa ca am si inceput treaba.

Din fericire,avem cam 500 m2 cu vie,pomi fructiferi(3 feluri de peri,5 caisi,2 piersici,1 visin) si am mai pus eu 2 arbusti fructiferi care s-au prins mai greu caci am facut greseala sa ii pun langa gard,unde sunt 2 corcodusi inalti care tin umbra toata ziua. Deci in toamna i-am mutat si,inainte de a veni iarna,i-am infasurat bine cu saci de rafie si i-am captusit cu frunze uscate care sa le tina cald.Abia astept sa ii desfac,sa vad cum au trecut peste iarna.Dar mai astept pana dupa 10 Martie,sa fiu mai sigura.Mai sunt si 4 pruni dar sunt prea batrani si nu mai tin fructele.Cad toate aproape imediat dupa ce trec florile.Probabil trebuie stropiti impotriva daunatorilor.

Oricum ,in timp,o sa ii schimbam pe toti cu altii tineri.

In gradina pamantul nu mai fusese lucrat de cativa ani,asa ca era odihnit si numai bun de pregatit pentru recoltele viitoare.

Doar ca nu ne facusem un calcul.Hotarasem sa sapam noi.Eram atat de incantati ca avem gradina noastra,incat nu ne-am gandit ca 1000 m2 de pamant batatorit ,nu erau asa usor de sapat la cazma.Deci am refuzat orice oferta a vecinilor de a ne face treaba cu un tractor sau cal.

Si acum imi vine sa rad cand imi amintesc cum mi-am dat seama cat de greu este chiar dupa primele doua razoare sapate.Insa mandria nu ma lasa sa recunosc si sa cer ajutor ,asa ca am continuat.Bineinteles ca nu am sapat decat vreo 200 m2.Mai ales ca baiatul meu avea atunci 7 luni,si trebuia sa ii acord lui cea mai mare din timpul meu.

Totusi am reusit sa pun ceapa,usturoi si chiar rosii,vinete si ardei. Cu rasaduri cumparate.Caci nu am avut cand sa imi fac eu rasadnita mea.

Insa tot nu a fost bine,caci nu aveam pompa la put ,deci a trebuit sa car cu galeata apa toata vara.Si,cand uzi cu galeata, nici recolta nu este prea mare.

Insa a fost prima recolta din viata mea,asa ca sunt mandra de ea.Plus ca am invatat multe.

De exemplu,am invatat cum se planteaza rasadurile de rosii(mai adanc decat au fost in rasadnita) deoarece imi tot faceau mustati la nivelul pamantului si mi-am dat seama ca nu am procedat bine.Am mai intrebat si o vecina cu care m-am imprietenit si care stie mult mai multe decat mine.

La fel si rasadurile de varza,pe care trebuia sa le plantez mai adanc,si nu am facut-o.Si,chiar daca le-am musuroit si udat tot nu au crescut bine si mi-au mai facut si o frumusete de daunatori care in 2 zile le-au mancat toate frunzele,de au ramas saracele rasaduri ca niste betisoare.

Rasadurile de vinete si de ardei ar fi trebuit sa le plantez mai dese pe rand.Pentru ca nu am facut-o ,chiar daca udam aproape in fiecare seara,tot nu am reusit sa fac mare lucru,caci soarele le parlea in timpul zilei iar pamantul se usca inca de la ora 10 dimineata.

Am avut totusi ceva ardei si vinete,chiar daca mai mici.Insa,pentru inceput,eu zic ca a fost bine.Si rosiile au fost micute,insa foarte gustoase.Nici nu pot descrie cat de incantata eram cand ma duceam in gradina si culegeam cate un castron de rosii pe care le-am crescut eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu