vineri, 26 februarie 2010

Insamantari






Pentru ca am aflat de la Elisa ca prima perioada de insamantari se va termina pe 28 Februarie,m-am apucat de semanat pe 24 februarie,cand am pus ardei,gogosari,si vinete.Asta ca sa am o serie de legume timpurii,caci anul trecut am semanat abia dupa 15 Martie in rasadnita din solar.
Asa ca,de data asta am semanat in paharele de iaurt sau smantana(pe care le-am strans toata iarna dupa ce le consuma david), carora le-am facut cateva gauri pe fund cu o surubelnita subtire incinsa la foc,pentru drenaj.
Am amestecat o parte nisip cu 3 parti pamant de gradina,pentru ca la noi pamantul este putin mai lutos,am pus amestecul in cutiute,cam la 3/4 din inaltimea cutiilor(asa cum am vazut tot la Elisa) si am imprastiat semintele cat de uniform am putut eu.Fiind paharelele mici,am pus cam 15-20 de seminte la fiecare pahar , maxim.
Am acoperit apoi cu inca un strat de amestec de pamant cu nisip si am presat putin ca sa faca priza cu semintele si am udat bine,dupa care am presarat putin nisip(ca nu am avut turba) ca sa nu crape pamantul la suprafata cand se va usca.(hehe,tot de la Elisa am invatat-o si pe asta)
Am pus paharelele intr-o ladita de plastic si le-am acoperit cu coli de hartie,apoi le-am pus la caldura.
Astazi am mai semanat o serie de seminte de rosii(mai multe feluri),kiwi(sper sa iasa ceva),vinete,si flori:garoafe si hibiscus de gradina(syriacus si moscheutos).Mai am inca o serie de pus si gata cu insamantarile de Februarie.

2 comentarii:

  1. Bine te-am gasit.
    Hai sa-ti propun ceva.
    pune in acelas pahar 3 seminte,s-ar putea ca 1-2 sa nu iasa dar cea care ramine o sa fie o planta puternica si cu radacini bine facute.
    Cind o sa plantezi nu o sa fi nevoita sa desparti nici o planta, asa ca cea care o sa fie singua sau cel mult doua ,o sa le scoti cu pamintul care are forma paharului si planta nu o sa sufere deloc.... pe cind daca dintr-un pahar unde sint 10-15 plante trebuie sa le separi pamintul o sa cada sau o sa ramina f. putin si atunci nu e chiar att de sigur ca o sa le mearga f. bine.
    Asta e sfatul meu ,tu faci cum crezi.
    Succes.

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiu Adriana,asa mi-as fi dorit sa fac,dar nu am reusit din lipsa de spatiu.Oricum asa voi face cu semintele pe care le voi semana afara sub folie dupa 15 Martie.
    Mi-ar fi placut sa am destul spatiu sa pot face asta si acum,dar sunt multumita si asa.
    Mersi frumos si bine ai revenit.

    RăspundețiȘtergere