sâmbătă, 20 martie 2010

Rasadnita











Ieri am avut , din nou , o zi incarcata.Dupa ce de dimineata am fost in comuna Cornetu cu treburi,ne-am intors(eu si David) acasa ,am mancat si am intrat in casa pentru somnul de pranz al lui David.Desi pe mine deja ma mancau palmele sa intru imediat in gradina. :)
Cand s-a trezit David la 14.30,am plecat cu masina la marginea satului,unde am descoperit mormane intregi de gunoi de grajd,si proaspat si foarte vechi.Acolo e locul unde satenii duc surplusul de gunoi,iar din cand in cand ,cand mormanele mari se usuca,le dau foc.Asa se formeaza un fel de mranita,tocmai buna pentru ce aveam eu in gand.
Deci,am facut 2 drumuri cu masina si am umplut mai multe galeti cu gunoi proaspat si 3 saci(pe jumatate) cu mranita.
Ne-am intors acasa si am inceput amenajarea rasadnitei.Am pus pe fundul santului despre care v-am scris deja ,gunoiul proaspat,si l-am intins pe toata suprafata lui.Apoi am luat din pamantul scos din sant,dupa ce l-am maruntit cat am putut de bine si l-am pus peste.Aproape tot pamantul scos din sant l-am pus inapoi.
Am nivelat bine si am pus deasupra un strat gros cam de 3 -4 degete de mranita.Asta este foarte buna ca , in primul rand ca este un ingrasamant excelent si,in al doilea rand,pentru ca se marunteste singur si nu formeaza crusta deasupra,asa cum se intampla cu pamantul dupa ce il ud.
Peste vreo ora,ma duc sa mai aduc ceva mranita,pentru ca mai am de acoperit cam un sfert din rasadnita,si incep sa pun semintele.Aseara am si acoperit putin rasadnita cu folie de plastic,pentru a mentine pamantul cald.
Tot in dimineata asta sper sa reusesc sa il gasesc pe vecinul care ne-a arat cu tractorul in Ianuarie(chiar inainte de primele geruri),si sa il conving sa vina sa discuiasca.Este mult prea mare terenul ca sa maruntesc pamantul cu sapa.
Deci si azi am o zi plina.Iar asta e un lucru foarte bun,mai ales ca tati nu e cu noi si ii simtim lipsa. :(

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu