sâmbătă, 6 martie 2010

Castraveti



Am pus in data de 28 Februarie 3 paharele cu cate 3 seminte de castraveti lungi,pentru ca acestia sunt castravetii care se seamana primii.Mi-au iesit cate 2 fire in doua dintre paharele si 3 fire in cel de-al 3-lea pahar.
Dupa ce vor face primele 2-3 frunzulite adevarate(se spune ca primele 2 frunzulite care ies nu se pun la socoteala),voi muta rasadurile,fara pahare,dar cu tot pamantul pe radacini,pentru a nu le deranja caci nu le place,in gradina,unde le voi face un tunel din folie de plastic.
Cand ud plantutele,am grija sa nu ud decat la radacina,pentru ca plantutelor nu le place sa fie stropite cu apa.
Anul trecut am pus semintele in rasadnita din solar si,pentru ca nu am stiut ca plantelor nu le place sa fie udate le-am pierdut pe toate.
Noroc ca am semanat dupa aceea mai multe seminte de castraveti Cornichon si am rezolvat problema.Doar ca nu am mai avut castraveti atat de timpuriu cum as fi vrut.
Daca se face rasad,la mutare se uda rasadul la radacina cu apa calduta.Daca se seamana direct semintele in gradina,atunci neaparat,dupa rasarire,se raresc plantutele si se lasa numai cate 2 maxim 3 la cuib.
O lucrare foarte importanta la castraveti este "ciupitul", care contribuie la obtinerea unor recolte mari si timpurii. Cand plantele au format 4-5 frunze li se ciupeste (rupe) varful. De la baza plantei vor creste noi lastari, pe care se vor forma mai multe flori femeiesti, acestea producand castraveti. Cand si acesti lastari au format 5-6 frunze, se ciupesc, repetand operatia si la lastarii de ordinul 3.
Pana ca vrejii sa acopere terenul se fac 1-2 prasile fara a vatama radacinile. Dupa prasila a doua plantele se musuroiesc.

Ingrasarea suplimentara are o contributie deosebita. Prima ingrasare se face la 10-15 zile de la rasarire, iar a doua la 15-20 zile de la prima.
Stiind acum toate aceste informatii sper ca anul acesta sa va arat o recolta de castraveti frumoasa si sanatoasa.

Un comentariu:

  1. Victoria,am pus si eu intr-o cutie de lemn,afara,protejata cu sticla, semintze de castravetzi suficient de rar si iata ca am vreo zece rasaduri sanatoase si viguroase de cca 10cm pe care vreau sa le plantez in gradina.Pentru ca sunt la o prima incercare,te-as ruga sa-mi spui cum sa procedez pentru a nu risca sa le pierd.Mira

    RăspundețiȘtergere