miercuri, 9 iunie 2010

Sirop din dude

Later edit:





Am strecurat si stors fructele de zeama,apoi inca o data am strecurat zeama de seminte si am pus la fiert 30 de minute.
Nu a mai ajuns in sticle,ci intr-o craticioara mai mica,pentru ca il voi baga la frigider sa il testam :))












Daca anul trecut v-am aratat cum am facut dulceata de dude aici , acum m-am gandit sa fac si sirop din dude,nu de alta dar anul asta fructe nu prea sunt prin pomi,nu stiu de ce,mai ales ca ceva flori au fost.

Asa ca azi am cules 2 kg de dude de toate culorile,foarte coapte.Cele albe sunt imense.

Le-am pus intr-o cratita mare,le-am spalat bine,le-am scurs de apa si le-am pus din nou in cratita cu 1 kg de zahar,2 cani de apa si o lamaie mare taiata felii subtiri.Am amestecat bine si le-am bagat la frigider,unde vor sta pana maine.Intre timp,le-am mai scos si am mai mestecat de 2 ori in ele.

Maine le voi scoate,voi stoarce bine dudele si voi strecura siropul lasat,apoi voi mai adauga inca 1 kg de zahar si voi pune siropul la fiert.Dupa 30 de minute de fiert (de cand incepe sa clocoteasca) voi stinge focul si il voi pune fierbinte in sticle curate si uscate bine,apoi capsat si bagat la paturica pana se raceste.

Voi reveni cu poze cand va fi gata.Si cand voi reusi ,ca v-am spus ca maine zugravim :)

4 comentarii:

  1. Buuun...vreau si eu, dar sa mi le culeaga altcineva :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca,pana la urma,nu a iesit atat debun cum credeam.
    Este mult prea dulce,deci trebuie sa pun foarte putin in apa si nu se mai simte gustul.Bine ca nu am facut prea mult.

    RăspundețiȘtergere