duminică, 6 iunie 2010

Legumeledin gradina mea , acum

Varza chinezeasca.Cred ca am plantat-o prea deasa.Plus ca nu stiu de ce unele au inflorit fara sa faca macar capatana.

Nu este leguma dar,in sfarsit,m-am lamurit.Nu este catina,haha.Este coacaz rosu.Pe poza fructele erau de un portocaliu intens,ceea ce m-a facut sa cred ca este catina.

Rosiile cumparate din targ sunt deja mari.Cred ca ,in vreo 2 saptamani,vom manca rosii din gradina.Abia astept.




Zmeura,firul cumparat in primavara asta,este plin de fructe.Cele 2 fire de la Elisa,sunt inca mici si nu au facut fructe.Insa sunt foarte frumoase si,dupa gerul de asta iarna,ma bucur ca au supravietuit.Am uitat sa le pozez :)

Vinetele cumparate.Cele din rasadnita mea sunt pe jumatatea acestora,dar cresc si ele.
Ardeii cumparati au inceput deja sa fructifice.Deocamdata cei iuti.



Dovleceii au inceput sa creasca si abia astept sa-i gust.Cresc vazand cu ochii.



Salata si loboda.Loboda trebuie sa o culeg din nou si sa o bag la congelator.


Randurile de rosii cumparate si dovleceii in spate,langa gard.
A 2-a serie de dovlecei.Mai am si seria a 3-a care abia scoate al 2-lea rand de frunze.


Porumbul plantat acum o saptamana s-a prins frumos.Tot.Estew foarte bun in orice gradina,si pentru gust,dar si pentru ca este bun impotriva manei.Asta o stiu de la bunica mea :)
Gradina din spate.Adica in capatul terenului.Am mai improvizat una la mijlocul terenului,de vreo 200 m2,asta pana ne vom construi casa.


Gradina de la mijlocul terenului.Adica jumatate din ea,ca atat se vede in poza.



Morcovi si un rand de porumb.
Un rand de marar in stanga si pastarnac.

Fasolea galbena lata oloaga,in stanga porumb de floricele ,iar langa gardul de plasa am pus cateva cuiburi de pepene galben.

Fasolea inalta,galbena lata si verde fideluta la metru.Cea la metru creste foarte greu.ma gandesc ca au fost semintele mai vechi.

Ceapa verde.

Castraveti.Ieri le-am pus aracii.
Salata verde,loboda si floarea soarelui(care a iesit de la semintele cazute anul trecut,ca anul asta am uitat sa mai seman).

In mare,cam asta este prin gradina mea.Mai am si patrunjel de frunze si de radacina,varza,gulii,broccoli,conopida(dar mai putine decat anul trecut),alte verdeturi ca : busuioc verde si grena,cimbru si tarhon,plus ridichi rosii,albe si negre si sfecla rosie.
Nu credeam sa reusesc sa am atatea in gradina anul asta insa,din fericire,am reusit sa am o gradina mai frumoasa si chiar mai curata decat anul trecut,cand nu eram insarcinata :)))
Se vede treaba ca sarcina si gradinaritul se impaca foarte bine in curtea mea.













17 comentarii:

  1. foarte frumoasa gradina,felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. A, uitasem...sarcina usoara!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoasa gradina ta, felicitari! Coacazele rosii se numesc la noi ribizli si se papa cu zahar, sunt delicioase. Poti face si peltea din ele. Sa va bucurati de tot ce pamantul v-a oferit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Victoria,
    felicitari!
    Este enorm de mare si aranjata foarte fain.Ma bucur ca ai facut,de data asta si poze pe o suprafata mai mare,asa se vad mai bine cum sunt dispuse toate si arata splendid.
    Nici nu vreau sa ma gandesc cat de obosita esti in situatia ta de viitoare mamica (a doua oara),cata treaba ai si cu copilul vostru ....Bravo!
    Sa dea Domnul sa se faca recolta pe masura muncii voastre de oameni harnici.Felicitari inca o data !

    RăspundețiȘtergere
  5. Varza chinezeasca a inflorit si la mine,majoritatea din cea plantata aici intre garduri,iar cea plantata langa dovlecei,pe margini am aruncat-o pe cea inflorita si sper sa ramana si capatini.
    Cred,totusi ,ca nu se face rasad,asa se comporta plantele bianuale la rasad,unele,insa cand am semanat-o direct in gradina,anul trecut,mi-a-u terminat-o puricii la 2 frunze deja.Anul viitor,daca o sa mai seman,o seman direct in gradina si am grija la purici,cum am avut la ridichi.
    Ce sa-ti spun....ridichile au fost mai toate scaloi,adica au facut flori si nu radacini,iar acum,dupa ploi,am semanat altele si-s in 2 frunze .
    Deci,Victoria,cele care au totusi destule frunze si se inalta fus de floare ia=le jos si foloseste-le,iar cele care au doar frunze mici si putine si au floare arunca-le la gainile vecinei,hahaha.Eu asa am facut si vecina imi da gainat.Eu i-am dat rasaduri,salata,multa salata care a crescut si spanac si uite asa ne ajutam .

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumos! Frumos! Sunt toate avansate bine, in special rosiile si ardeiul iute. Ai si pepene galben, preferatul meu! Apropo, unde ziceai ca ai gradina, poate iti fac o vizita in august, cand s-or coace, sa te " ajut" sa-i culegi.

    RăspundețiȘtergere
  7. April,sunt atat de bune coacazele asa cum sunt ele,fara zahar,incat ar fi pacat sa le stric gustul.Oricum eu doar le-am gustat sa vad cum sunt la gust ca nu mai mancasem.Restul le papa David,caruia ii plac foarte tare.Oricum nu am atat de multe deocamdata,incat sa fac si altceva cu ele.
    Multumesc de urari:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Elisa,multumesc din suflet.Venind de la tine,aceste aprecieri ma fac tare mandra.Tu stii foarte bine ce inseamna.
    Nici mie nu imi vine sa cred ca am reusit sa fac atatea de una singura.Marius m-a ajutat prea putin,doar acolo unde nu am putut eu,pentru ca,atunci cand este acasa,are si el foarte multe de facut.Acum s-a apucat de putul pentru hidrofor.
    La anul asa voi face si eu cu varza chinezeasca.Ridichiile mi-au facut radacini frumusele anul asta.Anul trecut mi s-a intamplat sa imi infloreasca si mie multe.
    Sa stii ca imi place foarte tare ce fac si ,chiar daca sunt obosita cateodata,la sfarsitul zilei,sunt tare multumita de treaba facuta si imi trece repede oboseala.Plus ca imi place de mor cand merg in gradina si culeg tot felul de verdeturi pe care stiu ca le-am ajutat eu sa creasca mari.

    RăspundețiȘtergere
  9. Alexandra,multumesc frumos.Scrie sus in dreapta unde stau.Te astept oricand. :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. Complimentele mele! Se vede cine lucreaza cu drag. Mi-e mi se pare enorma gradina ta...dar cat ai, atat te intinzi. :)
    Ce soi de castraveti ai pus?

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc frumos.Asta cam asa este...cu intinsul.Acum mi se pare destul de multa munca,avand in vedere ca mai am putin si nasc,dar tot nu as fi pus mai putin,ca ma gandesc mereu ca trebuie de toate,plus ca,daca tot am terenul e pacat sa nu ii pun cate ceva in sacosa si soacrei mele si cumnatelor cand ma viziteaza.Mie asa imi place.
    Am pus cornichon si un cuib(ca atat a fost in plic) din cei lungi de care se gasesc si pe piata bagati la tipla.Sa vad cum sunt.

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu am pus niste castraveti...cu seminte de la o vecina, din care am avut si anul trecut si au fost roditori, dar habar nu am de care sunt....cred ca sunt castraveti de vara. Am pus si un pliculet de cornichon, nu am mai avut pana acum asa ceva, sper sa fie roditori.

    RăspundețiȘtergere
  13. Neaparat sa le ciupesti varful cand au deja 5-6 frunze.Am citit ca dupa aceea se ramifica si fac flori multe femeiesti care rodesc abundent.Eu asa am facut anul asta,pentru ca anul trecut nu i-am ciupit si au rodit putin.

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte frumoase plantutele. Felicitari :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Victoria am impresia ca sunt la un documentar de pe National Geografic cand intru pe blogul tau.Gradina mea parca este pitica pe langa ce ai tu.

    RăspundețiȘtergere
  16. haha,lasa modestia ca si tu ai gradina frumoasa.Nu stiu cat e de mare,dar mereu intru si eu cu placere la tine.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere