marți, 24 februarie 2009

Renovarea casei

Cand ne-am mutat aici era un dezastru.Afară arăta cam asa:
Asta este pivnita,iar in fată avea un fel de gardulet din trunchiuri subtiri de pomi,puse pe orizontala,iar la verticala,in loc de sipci din lemn,erau tulpini de Floarea soarelui.Era un adevarat dezastru.


Nu mai zic de mizeria care era pe lănga si care se vede cu ochiul liber in poză.


După vreo 3 luni,căci intre timp am făcut interiorul casei si ne-am mutat,arăta cam asa:


In interior aceeasi mizerie,parcă si mai cruntă decat afară.Am scos vreo 6 saci cu moloz,cărămizi de la plita care se afla in cameră si care era intr-o stare jalnică,si gunoaie.Plus o saltea din rumegus pe care imi inchipui ca au dormit,dar care era roasa de soareci si rupta toata.Si toate astea dintr-o singura camera.Cealalta si bucataria erau mai "curate" daca pot sa zic asa,caci nu am scoz decat cate 1 sac de gunoi din fiecare.


Hehe,acum ma gandesc ca ar fi trebuit sa ii chem pe cei de la emisiunea "Curat murdar".Scapam eu de munca.Dar,cum se spune,:"Munca innobileaza pe om" si eu , slava Domnului,am avut parte de innobilare o luna incheiata , zi de zi.Impreuna cu sotul meu,bineinteles.Ca doar nu era sa ramana el neinnobilat.Mai ales ca zice ca e din neam de nobili polonezi.


Mi se ridica parul pe mine cand ma gandesc in ce mizerie au trait fostii proprietari.Mai ales si la gandul ca aveau 3 copilasi.

In capatul casei era o sura(incapere unde sunt tinute animalele),care avea in mijloc o groapa formata de dejectiile necuratate.O luna dupa ce a daramat-o sotul meu,ne-am chinuit sa scoatem mizeria si sa dezinfectam locul.Am reusit intr-un final.Acum nimic nu mai arata a ceea ce a fost acolo odata.

La fel si curtea,care atunci cand ploua era o adevarata aventura sa o traversezi.Acum are alei din pietris,iar gradinita din fata casei este sapata frumos.

Inca putin si imi scot din nisip bulbii de dalii.Cei de lalele i-am pus din toamna si au inceput sa iasa deja.Sunt lalele papagal.Abia astept sa le vad in gradina mea.
Mai am si semintele de carciumarese,creasta cocosului,regina noptii si altele pe care nu mi le amintesc acum,si pe care o sa le pun in rasadnita in Martie.
Sa va arat si ce am schimbat in camera.Cum era si cum arata acum.Este o diferenta imensa.Dar si munca a fost pe masura.De satisfactie nici nu mai zic.
Of,imi merge tare greu netul aici.Dar nu m-as mai muta in oras pentru nimic in lume.Aici ma simt libera,simt ca pot sa respir.Am o libertate pe care la bloc nu am simtit-o niciodata.Nici macar atunci cand stateam la etajul 2 si in fata geamului aveam un tei care imprastia un parfum minunat cand inflorea.
Asa cum am prevazut,nu mai vor sa se incarce pozele.Asa ca le voi posta maine.Of...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu