joi, 26 februarie 2009

Primele treburi adevarate de primavara




In sfarsit azi a fost o zi frumoasa,cu soare mult,chiar daca dimineata a fost chiar un pic de ger.La 10.30 insa,era deja caldut,asa ca am iesit la treaba in curte.Abia asteptam.


Am mai maruntit pamantul pe cateva razoare si am greblat bine unde erau frunze uscate.
O munca de 3 ore in aer liber m-a inviorat si mi-a dat pofta de mai mult.
Abia astept sa terminam solarul si sa instalam inauntru(pentru mai multa caldura) rasadnitele.

Asa vor fi ferite daca Doamne fereste va mai veni vreo ninsoare.Sper sa nu...





Spanacul ar fi trebuit sa il acopar.L-am semanat in Noiembrie 2008,iar acum arata cam asa.Cand se incalzise ,la inceputul lui Februarie,am decis ca mai bine il las asa,iar dupa aia s-a pus din nou pe ger si ninsoare si nu am mai putut sa il acopar cu folie caci il pierdeam sigur.Acum nu stiu ce sa fac.Sa il acopar sau sa il las asa?

Imi place cum a rezistat peste iarna.Mult mai bine decat salata,care a cam disparut.A mai ramas numai o mica parte din cea rosie creata.Asta arata ca este un soi rezistent.Deci pentru la primavara viitoare voi pune in toamna numai din cea creata,iar salata verde o voi semana in primavara.


Dar in acest an voi pune salata in solar.Deci voi avea salata din Martie probabil.Doar ca pana atunci mai e destul,iar acum am multa treaba.
Si asta ma bucura nespus.

Deja am inceput sa pregatesc aracii pentru rosii,castraveti,fasole si ce-o mai fi.
Am curatat un pic si capsunii de frunzele care au cazut din corcodus.S-au prins frumos.Tot in toamna i-am mutat si pe acestia,in Octombrie,pe la inceput.Acum astept sa vad ce productie dau.Daca nu sunt multumita ii voi inlocui.Oricum vreau sa caut si capsuni remontanti,macar daca gasesc cativa stoloni,sa ii inmultesc.
La jumatatea lui Martie ma duc din nou in Hornbach sa vad daca gasesc mur si zmeur.
Deja am de anul trecut catina alba si coacaz negru .Doar ca ,in primavara cand i-am luat,am facut prostia sa ii plantez langa gard,unde mai erau si doi corcodusi batrani,deci foarte mari,si care le-au tinut umbra.Asa ca s-au prins dar nu s-au dezvoltat.
In Septembrie i-am scos si i-am mutat in gradina in plin soare si i-am i nvelit bine sa reziste la ger.Acum astept sa se incalzeasca sa ii pot dezveli si sa vad cum au trecut peste iarna.
Am mai plantat in toamna si doi visini si doi pruni,nealtoiti,dar care stiu ca sunt un soi care fac fructe mari si bune.La ei trebuie sa mai astept ceva pana o sa beneficiez de fructe,dar merita asteptarea.M-am uitat azi la ei si am vazut cativa muguri pe crengute.Deci s-au prins.
Daca nu se mai face frig,saptamana viitoare voi incepe sa curat pomii si sa-i dau cu var.
Este minunat sa ai multa treaba,sa nu te plictisesti sa o faci niciodata si sa o faci cu placere.
Vorba Elisei "atunci si plantele te vor rasplati".





Maine,daca va fi tot asa frumos afara cred ca intru iar in gradina sa pregatesc zona in care voi pune saptamana viitoare cartofii.Trebuie nivelat si maruntit pamantul.Este atat de usor acum,deoarece in toamna am arat asa ca acum este o placere sa pregatesc terenul.Am chemat un vecin cu calul si in 2 ore a arat 1600 m2.





Nici nu vreau sa imi aduc aminte de anul trecut cand am sapat la cazma si abia apoi am nivelat si maruntit.





4 comentarii:

  1. Victoria,
    ce gradina mare ai!!Si cu soare,fara umbre...da macar in ce zona a tarii esti,imi spui?Nu-i rece pamantul?La noi e plin de zapada si noaptea -8 si -11 grade...asa ca eu ma voi uita la tine cum muncesti hihihi..si cand tu vei sta si astepta sa rasara...eu voi semana abia.. :)
    Imi place cum arata...straturile tale.Spor la treburi! Noapte linistita !

    RăspundețiȘtergere
  2. Elisa
    stau intr-un sat numit Bila in Judetul Giurgiu.Deci in sudul extrem,aproape de Alexandria.
    Aici este mai cald.
    Razoarele sunt rezultatul muncii sotului meu.Norocul meu ca este cel mai rabdator om din Univers.A stat sa masoare fiecare razor in parte si fiecare alee,sa fie toate egale.
    A venit si sa ma controleze sa vada daca am pus semintele drept.Cateodata e stresant,dar in final ii dau dreptate de fiecare data.Sunt norocoasa.
    Acum el este afara,munceste la solar sa il termine pana luni,caci cica vine primavara.

    RăspundețiȘtergere
  3. Scheletul metalic care se vede in spate este de la solarul care va fi??Ce fain!
    A,..asa... la voi este deja cald :) abia astept sa vina caldura,nu atat sa lucrez in gradina ci sa ies afara,in curte,sa ma misc.
    A propos de spanac daca vrei sa creasca mai repede atunci poti sa-l acoperi cu folie.Cred ca si eu o sa-l acopar pe al nostru,desi fiind in fundul gradinii s-ar putea sa ne fure tarcul metalic,peste care as pune4 folia,aia care duc la fier vechi...ma rog,o sa vad.
    Atunci va doresc spor la treaba si mult noroc in tot ce faceti !Caci unde este tragere de inima...pune si Dumnezeu mila... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti multumesc.
    Scheletul "metalic" este de fapt din lemn.Metalul ar fi costat prea mult.Si rasadnitele tot pe schelet din lemn le facem.
    Si eu vreau sa vina caldura tot ca sa stau mai mult in curte,normal.Dar,oricum nu am stare sa stau degeaba,asa ca mereu gasesc cate ceva de facut.
    Acum,de exemplu , sunt franta de cat am dat ieri cu sapa ca sa maruntesc pamantul.Era o portiune unde a fost iarba,iar aia formeaza bulgari mari de pamant care se curata greu de iarba si radacini.
    Se cunoaste ca am lenevit toata iarna la caldura.

    RăspundețiȘtergere