sâmbătă, 4 iulie 2009

Compot de fructe fara zahar

Pentru ca tot este sezonul fructelor si legumelor,m-am gandit sa postez cateva retete de conserve pentru iarna mai deosebite.Retete pe care le am si eu din diferite surse.Pe unele le-am incercat..........pe altele vreau sa le incerc.

Pentru acest compot este nevoie de fructe,in orice cantitate doriti si borcane curate care se inchid ermetic.
Se pot face orice combinatii de fructe(cirese cu visine,visine cu caise,etc),insa intotdeauna ,daca puneti doua fructe,combinati unul mai acrisor cu unul mai dulce.
Se spala bine fructele se curata de codite si se pun in borcane.Eu pun fructe pana mai sus de jumatatea borcanului.Se adauga apa fiarta si racita ,lasandu-se spatiu pentru fierbere(1-2 degete).
Se capseaza borcanele si se invelesc in hartie(eu le pun in ziare),lasandu-se capacul si gatul borcanului libere.Se aseaza borcanele intr-o cratita mai inalta si se pune apa pana la capace.
Se fierb timp de 45 de minute de cand a inceput sa clocoteasca apa din cratita.
Se scot borcanele si se invelesc in paturi pana se racesc.
Cand se consuma compotul se poate adauga o tableta de indulcitor la borcan,sau dupa gust.
Acest compot se recomanda celor bolnavi de diabet zaharat,hipertensivilor si celor cu boli renale.

Un comentariu: