marți, 3 martie 2009

Rasaduri,rasadnite si munca in natura









Astazi baietii mei au plecat in Bucuresti si m-au lasat singura sa imi fac treaba. De pe la 9.30 pana la 17.00 am stat numai in gradina.

Cand ma gandesc la cat am facut azi,mi se pare putin.O rasadnita si un razor insamantat cu ridichi de luna.


Da,dar la rasadnita am scos pamantul ,cam 30 cm.Am nivelat frumos si am pus gunoi de grajd.De la prietena mea draga , tanti Mia.Caci asa ii spun.E mai mare decat mine cu vreo...cativa ani.



Apoi am luat la maruntit tot pamantul scos , pe bucati , bineinteles ca era mult si nu as fi avut cum sa il fac tot odata.Pe masura ce il marunteam il si curatam de toate radacinile de buruieni si de gunoaie si il puneam in rasadnita,peste gunoiul de grajd.


La sfarsit,am nivelat frumos si am presarat putina turba deasupra,ca sa nu se formeze crusta.


Apoi am lasat capacul rasadnitei peste pamant si am asezat niste bucati de lemn peste marginile foliei,casa nu intre aer.Maine voi purcede la insamantare.



Dupa ce am terminat cu rasadnita,am pus pe un razor seminte de ridichi de luna.Am facut santuri cu coltul sapei,cam la 15 cm distanta unul de celalalt,si am pus boaba cu boaba , semintele , la aproximativ un lat de palma distanta una de cealalta.




Azi le-am pus pe cele rosii rotunde.Maine mai am de pus din cele alungite cu varful alb si lungi albe , care sunt foarte bune pentru salate.Si sa mai fac inca o rasadnita si eventual sa presadesc si salata creata,caci e deasa si altfel nu mai creste.


Treaba multa.Daca ar fi dupa mine nici nu as mai dormi.Dar trebuie , caci altfel maine voi fi zombi.


Si mai trebuie sa fac si mancare sa imi hranesc baietii.Ca doar trebuie sa ii mentin sanatosi si frumosi.


O sa fac o mazare cu morcovi,marar si soia.Daca nu uit ii fac si o poza.


Am primit astazi de la un vecin niste bulbi de narcise pe care i-a scos el de pe o parcela cu ajtorul cazmalei mele pe care i-am imprumutat-o.Ma bucur.Chiar nu aveam narcise in gradina.Nu cred ca o sa infloreasca anul asta,dat fiind ca au fost mutate,dar macar acum stiu ca am si eu narcise.





2 comentarii: